top of page

גישה נרטיבית

 

תמר ולדמן, מרפאה בעיסוק לילדים בעלת נסיון רב בטיפול  בקשיים תפקודיים מסוגים שונים. כחלק מתהליך הכשרתה הוסמכה לטיפול בגישה הנרטיבית במכון ברקאי ומשתמשת בכלים אלו במפגש עם הילדים.

על הגישה הנטריבית:

השימוש בכלים נרטיבים מסייע  לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, הפרעות בוויסות חושי, ובעיות התנהגות. הגישה הנרטיבית עוזרת לילדים לחשוב על עצמם אחרת ובכך מזרזת את ההתקדמות ביכולותיהם.

בלב הגישה הנרטיבית עומד הרעיון של הפרדה והחצנה של הבעיות שלי מעצמי. כאשר הילד ילמד להכיר את עצמו בנפרד מקשייו הוא יוכל להמעיט ולהתנתק מהמחשבה שהוא "לא שווה", "לא מוצלח", "טיפש", "עצלן", "לא כמו כולם".

הסיפור שלנו על עצמנו בונה את הדרך בה אנחנו מסתכלים וחווים את החיים והשפה שבה אנחנו מדברים, יוצרת  את תחושת המציאות.  דימוי עצמי הנבנה מתוך קשיים, עלול לטשטש את הכוחות וההישגים ולרובנו נטייה להפנים את הכישלון כחלק מעצמנו. גם לילדים נטייה דומה והם זקוקים לעזרה בדרך לאיזון.

לאורך הטיפול, מתקיימת הקשבה לדרך שבה הילדים מדברים על עצמם ובמהלך העבודה על המטרות, ניתן לתת קול לקשיים בעזרת משחקי דמיון ובובות. כאשר הילדים משתמשים בדמויות המשקפות את קשייהם, הם מוצאים גם דמויות חזקות שמתגברות, וחשים שהכוחות האלו נמצאים בהם עצמם.  הסיפור העצמי החדש שנבנה במהלך הטיפול, הוא סיפור של קושי והתגברות ומתוך כך שהוא משחק ונפרד מהם עצמם, הוא מאפשר הזדמנות להסתכל על הקשיים בדרך חדשה, כזו שניתנת לשינוי.

bottom of page